T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / PAZAR - Haberal Vakfı Yaşar ve MedineHaberal Ortaokulu

Haberler

May

Türkiye, Cumhuriyet'in 100. yılı olan Türkiye Yüzyılında yapılacak projelerle adından söz ettirmeye devam ediyor. Bu kapsamda, Türkiye'nin geleceğine yön verecek, vizyoner ve öncü projelerin yer aldığı "Yüzyılın Yapıtları" listesi açıklandı. Bu liste, Türkiye'nin dönüm noktalarını temsil edecek 100 önemli eseri içeriyor.

"Yüzyılın Yapıtları" listesi, Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde gerçekleştirilecek çeşitli projeleri kapsıyor. Bu projeler, altyapıdan kültürel mirasa, eğitimden teknolojiye kadar birçok farklı alanda gerçekleştirilecek.

Listede yer alan projeler arasında, mega altyapı projeleri, hızlı tren hatları, köprüler, tüneller, enerji santralleri, barajlar ve limanlar gibi büyük ölçekli yapılar bulunuyor. Ayrıca, sağlık ve eğitim alanında yapılacak modern ve yenilikçi tesisler, kültür merkezleri, müzeler ve spor kompleksleri gibi sosyal ve kültürel yapılar da yer alıyor.

Türkiye Yüzyılına damga vuracak bu projeler, ülkenin kalkınmasına, sürdürülebilirliğine ve ilerlemesine katkı sağlamayı hedefliyor. Bu vizyoner projeler, Türkiye'nin uluslararası alanda rekabet gücünü artıracak ve ülkenin geleceğini şekillendirecek önemli adımlar olarak değerlendiriliyor.

Proje listesi, seçkin bir uzman ekibin titiz çalışmaları sonucunda oluşturuldu ve Türkiye'nin farklı kesimlerinden gelen katkılarla zenginleştirildi. Bu projelerin hayata geçmesiyle birlikte Türkiye, çağdaş ve modern bir ülke olarak uluslararası alanda daha da güçlenecek.

Türkiye'nin gurur kaynağı olan "Yüzyılın Yapıtları" listesi, Türkiye'nin geleceğine yönelik umutları ve heyecanı artırıyor. Bu projelerin tamamlanmasıyla birlikte, Türkiye'nin dünya çapında tanınan ve örnek gösterilen bir ülke olması hedefleniyor.

Türkiye'nin bu büyük vizyonu ve Yüzyılın Yapıtları listesi, ülkenin kalkınmasına katkı sağlayacak ve gelecek kuşaklara ilham verecek önemli bir miras bırakacak.

May

İlçemizde düzenlenen okullar arası bilgi yarışmasında Haberal Ortaokulu büyük bir başarı elde etti. Yarışmanın heyecan dolu finalinde Haberal Ortaokulu öğrencileri, gösterdikleri üstün performanslarıyla ilçe ikincisi oldu. Bu önemli başarılarından dolayı Hakan Kaan Kaşıkçı, Zeynep Özdemir ve Öznur Biçer isimli öğrencilerimizi gönülden tebrik ediyoruz.

Haberal Ortaokulu öğrencileri, zorlu soruları başarıyla yanıtladıkları ve gösterdikleri bilgi birikimiyle dikkat çekti. Yarışma boyunca sergiledikleri özveri ve çalışma disiplini, onları ilçe ikincisi yaparak okullarını gururlandırdı.

Okul yönetimi ve öğretmenler, öğrencilerin bu büyük başarısında emeği geçen herkesi kutlarken, öğrencilerin ailelerini de gururlandırmaktan dolayı mutlu olduklarını ifade etti. Haberal Ortaokulu'nun başarısı, öğrencilere verilen eğitimin kalitesini ve öğretmenlerin özverili çalışmalarını bir kez daha ortaya koydu.

Hakan Kaan Kaşıkçı, Zeynep Özdemir, ve Öznur Biçer isimli başarılı öğrencilerimizi bir kez daha tebrik ediyor, gelecekteki başarılarının devamını diliyoruz. Haberal Ortaokulu'nun bu başarısı, okulun eğitim kalitesini ve öğrenci yetiştirme misyonunu bir kez daha kanıtlamış oldu."

May

Mayıs Ayı Ölçme-Değerlendirme Takvimi

️ABİDE Sınavı (Seçili okullar)- 29 Nisan-03 Mayıs

️Dört Beceride Türkçe Dil Sınavı (Seçili okullar)- 06-09 Mayıs

️2. Dönem 2. LGS (7 ve 8. Sınıflar) Süreç Değerlendirme Sınavı-15 Mayıs

️2. Dönem 2. YKS (11 ve 12. Sınıflar) Süreç Değerlendirme Sınavı-23-24 Mayıs

️2. Dönem 2. Ortak Sınavlar (8 ve 12. sınıflar)- 20 Mayıs-31 Mayıs

️2. Dönem 2. Ortak Sınavlar (8 ve 12. sınıflar hariç)- 27 Mayıs-07 Haziran

May

Bakanımız Yusuf Tekin: “Üniversite sınavında sorulacak soruların tamamı, öğrencilerimize dağıttığımız ders kitaplarından ve müfredattan çıkacak. Çocuklarımızın tedirgin olacakları hiçbir şey yok."

Millî Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin: “Programlarımızda yaptığımız seyreltmeleri değişik sınıf düzeylerinde defalarca tekrarlanan, çocuklarımızın pedagojik düzeylerine uygun olmayan ve asgari müşterekler üzerinden gerçekleştirerek seyreltme sürecini inşa ettik.”

Bakanımız Yusuf Tekin: “Millî Eğitim Bakanlığında attığımız her adımın beraberinde getireceği olumsuz durumları öngörerek hareket etmek durumundayız. Dolayısıyla müfredat çalışmalarımızı  hesaplayarak, düşünerek planladık."

Bakanımız Yusuf Tekin: “Eğitim felsefemiz; öğrencilerimizi bilgiye erişmekten ziyade, onlara beceri kazandırarak bilgiyi analiz edebilecek hâle getirmektir. Önümüzdeki yüzyılı, Türkiye Yüzyılı'na dönüştürmek için çocuklarımızdan hayal kurabilmelerini arzu ediyoruz.”

Millî Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin: “Zorunlu eğitim içerisinde aynı konuyu üç dört defa tekrarlamanın ve çocuklarımızın akademik anlamda zorlanabilecekleri bilgileri çocuklarımızla paylaşmanın bir anlamı yok. Seyreltmede bütün bunları göz önünde bulundurduk."

Bakanımız Yusuf Tekin: “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bütüncül eğitim yaklaşımını merkeze alan, beceri odaklı ve sadeleştirilmiş içeriklerle öğrencilerimizin ilgili konuyu derinlemesine öğrenme imkânı tanıyan yeni yaklaşımları bünyesinde barındırıyor.”

Millî Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin: “Matematik dersinde beceri odaklı, anlam ve ihtiyaç temelli yaklaşımı benimsiyoruz. Böylece matematiğin öğrencilerimiz nezdinde korkulan değil sevilen, ezberlenen değil keşfedilen bir ders olmasını hedefledik.”

Bakanımız Yusuf Tekin: “Türkiye Yüzyılı Maarif Modelin'de, öğrencilerimizin doğayı tanıma, doğa-insan etkileşimini doğru anlama ve afetlerle ilgili birey olarak alınması gereken sorumluluklara detaylıca yer verildi.”

#KöklerdenGeleceğe

Türkiye Yüzyılın Maarif Modeli

May

Pazar İlçe Milli Eğitim Müdürü Nimet Büyük, Haberal Ortaokulu'nu ziyaret etti. Ziyaretinde, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavına hazırlanan öğrencilere başarılar dileyen Büyük, eğitimle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Haberal Ortaokulu olarak, bu anlamlı ziyaretten dolayı İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Nimet Büyük'e teşekkür ediyoruz.

Ziyaret sırasında, öğrencilerle bir araya gelen Nimet Büyük, LGS sınavına girecek olan öğrencilere motivasyon ve başarı dileklerini iletti. Öğrencilerin heyecanını paylaşan ve onlara destek veren Büyük, eğitimin önemine vurgu yaparak öğrencilere çalışmalarında başarılar diledi.

Haberal Ortaokulu yönetimi ve öğretmenleri de ziyaretten duydukları memnuniyeti dile getirerek, İlçe Milli Eğitim Müdürü Nimet Büyük'e teşekkürlerini iletti. Okulun eğitim kalitesini ve öğrenci başarısını daha da artırmak adına yapılan bu tür ziyaretlerin önemine işaret ettiler.

Ziyaretin sonunda konuşan Nimet Büyük, Haberal Ortaokulu'nun başarısından gurur duyduğunu ifade ederek, okulun öğretmen ve öğrencilerine başarılar diledi. Eğitim konusunda yapılan çalışmaların takdirle karşılandığını belirten Büyük, ilçede eğitimin daha da ileriye taşınması için iş birliği ve destek çağrısında bulundu.

Haberal Ortaokulu olarak, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Nimet Büyük'e bu anlamlı ziyaretinden dolayı teşekkür ediyoruz. Okulumuz, eğitimdeki başarılarını sürdürmek ve gelecekte daha da ileriye taşımak için çalışmalarına devam edecektir."

Nis

Nis

Haberal Ortaokulu Öğrencileri TÜBİTAK Araştırma Projeleri Yarışması Erzurum Bölge Sergisi'nde Başarılı Performans Gösterdi

Haberal Ortaokulu öğrencileri, TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Erzurum Bölge Sergisi'ne katılım sağladı. Yarışmada öğrencilerimiz, araştırma projeleriyle dikkat çekti ve başarılı bir performans sergiledi.

TÜBİTAK tarafından düzenlenen Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Erzurum Bölge Sergisi, bölgedeki öğrencilerin bilimsel ve sanatsal çalışmalarını sergileme ve değerlendirme fırsatı sunuyor. Bu yıl Haberal Ortaokulu öğrencileri de yarışmaya katılarak, kendi araştırma projelerini sergiledi.

Proje öğrencilerimiz Berna TUHAN, Minelsu AKSOY ve proje danışmanımız Dilek Yaşar SUNAR hocamıza teşekkür ediyor. Başarılarının devamını diliyoruz.

Nis

Haberal Ortaokulu Öğrencileri ve Öğretmenleri Jandarma Komutanlığı'na 23 Nisan Ziyareti Gerçekleştirdi

 İlçemizde bulunan Haberal Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleri, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında Jandarma Komutanlığı'nı ziyaret etti. Ziyarette öğrencilerimiz Ceylin KULECİ, Miray Yağmur YALÇIN ve Osman Alp YAZICI'nın yanı sıra öğretmenlerimiz Yunus Navgasın ve Ece Nur Okan da yer aldı.

 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın kutlandığı bu özel günde, Haberal Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleri, jandarma teşkilatının önemli bir kurumu olan Jandarma Komutanlığı'nı ziyaret etti. Öğrenciler, jandarma personeliyle bir araya gelerek, ülkenin bağımsızlığı ve egemenliği konusunda bilgilendirildi.

 Öğrencilerimiz Ceylin KULECİ, Miray Yağmur YALÇIN ve Osman Alp YAZICI, ziyaret sırasında jandarma personeliyle yakından tanışma fırsatı buldu. Öğrenciler, jandarma teşkilatının çalışmaları hakkında bilgi aldı ve jandarma personelinin günlük görevlerini yakından gözlemleme şansını elde etti. Öğrencilerimiz konuşmalarında;

Öncelikle bize bu imkanı veren ve bugün burda olmamızı sağlayan herkese teşekkür ediyorum.

Cumhuriyetimizin 100 yılı ve Büyük Millet Meclisimizin açılışının 104. yılı hepimize kutlu olsun. Dünyanın tek çocuk bayramını bizlere armağan eden Mustafa Kemal ATATÜR'e ve onunla birlikte ülkemizin kurulmasına ve çağdaşlaşmasına yardımcı olan tüm şehit ve gazilerimize teşekkür ediyorum.

Bizler ülkemizde özgürce eğitim görürken parklarda rahat bir şekilde gezebilirken Dünyanın başka ülkelerinde  zor şartlarda yaşayan  çocuklar var. Ben bu seneki 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayaramını bu çocuklara armağan ediyorum.

Bu bağlamda ülkemizin güvenliğinde önemli bir temel taşı olan Jandarma teşkilatımızın 185 yılını tebrik eder. Güvenliğimizin teminatı olan teşkilat mensuplarına teşekkür ederiz. Bugün bu koltuğa oturmak  benim için bir şerefti.

Hepimizin bayramı Kutlu Olsun.

 Haberal Ortaokulu öğretmenleri Yunus Navgasın ve Ece Nur Okan da ziyarette aktif bir rol üstlendi. Öğretmenlerimiz, öğrencilerin merak ettikleri konuları jandarma personeline iletti ve öğrencilerin ulusal egemenlik ve güvenlik konularında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı oldu.

 

Ziyaret sonunda, Haberal Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenleri, Jandarma Komutanlığı'na teşekkür ederek ayrıldı. Öğrenciler, bu özel ziyaret sayesinde ulusal egemenlik ve güvenlik konularında daha fazla bilgi edinme ve jandarma teşkilatının çalışmalarını yakından tanıma fırsatı buldu.

Nis

A Journey of Discovery: Culture and Identity eTwinning Project Activities

 

We completed the activities "I know the cultural heritage", "I know the cultural artworks", "I bring life to the motifs".

•Since we are in the Turkish team in cultural heritage activities, we prepared the poster of the Göreme National Park and the Rock Sites of Cappadocia heritage and the model of the Pamukkale-Hierapolis heritage.

•Since we were in the Romanian team in the cultural work event, we animated Ştefan Luchian's painting 'Florareasa' and prepared a poster about Ştefan Luchian.

•In the motif activity, we created products related to the 5 motifs we chose in total.

Mrt

Our school's mathematics teacher Nihal AYDIN and her students prepared the intro of our eTwinning project using the VideoScribe web 2.0 tool. Enjoy watching.

Mrt

Düzenlenen etkinlik kapsamında, öğrenciler, güneş enerjisi santrali hakkında bilgi edinmek amacıyla bir geziye katıldılar. Etkinliğin organizasyonunu gerçekleştiren Yeter Hoca ve Duygu Hoca, öğrencilerin meraklı sorularıyla mühendislerden bilgi almasını sağladılar. Okulumuz öğretmenleri, yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ilgiyi artırmak ve öğrencilerin çevre dostu teknolojiler hakkında bilinçlenmelerini sağlamak amacıyla bu etkinliği düzenledi. Geziye katılan öğrenciler, güneş enerjisi santralinin çalışma prensipleri ve temel bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgiler edindiler.Gezi sırasında, öğrenciler güneş panellerinin nasıl güneş enerjisini elektriğe dönüştürdüğünü öğrendiler. Mühendisler, öğrencilerin sorularını sabırla yanıtladılar ve güneş enerjisi santralinin çevre üzerindeki olumlu etkilerini vurguladılar. Öğrenciler, enerji verimliliği ve sürdürülebilir enerji kaynakları konularında bilinçlenirken, güneş enerjisi santralinin çevresel faydalarının yanı sıra ekonomik avantajları hakkında da bilgi aldılar.

Mrt

Okulumuz, Türk tarihindeki önemli bir dönüm noktası olan 18 Mart Çanakkale Zaferi'nin yıl dönümünde Çanakkale Şehitleri'ni anmak için bir anma programı düzenledi. Öğrenciler, öğretmenler ve velilerin katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, vatanımızın bağımsızlığı uğruna hayatlarını feda eden kahraman şehitlerimiz saygıyla anıldı.Bu etkinliklerle öğrencilerin tarihi olaylara olan ilgisi artırılmaya çalışıldı ve milli şuurun gelişimine katkı sağlandı.Okul yönetimi, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki güçlü işbirliği ve duyarlılığın, tarihimize olan vefa borcumuzu yerine getirmemizde büyük önem taşıdığını belirtti. Anma programı, genç nesillerin geçmişimizi anlamalarına ve vatan sevgisiyle yetişmelerine katkı sağlayan anlamlı bir etkinlik oldu.18 Mart Çanakkale Şehitleri Anma Programı, duygu dolu anlarla dolu bir şekilde sona erdi. Okulumuz, tarihimize ve kahramanlarımıza olan minnettarlığını bir kez daha gösterirken, şehitlerimizi sonsuz şükranla anmaya devam edeceğini vurguladı.

Mrt

18 Mart Çanakkale Şehitleri anısına resim sergisi düzenlendi. Emeği geçen öğrencilerimizi tebrik ediyoruz.

Mrt

In the eTwinning project carried out by our school's mathematics teacher Nihal AYDIN, a total of 8 students from 7A and 7B classes introduced themselves using the Chatterpix web 2.0 tool and edited their videos with the Canva application.

Mrt

"Dilimizin Zenginlikleri Projesi, Mart Ayında Mevlana'yı Konu Alıyor"

Mevlana Celaleddin Rumi, 13. yüzyılda yaşamış ünlü bir düşünür, şair ve mistiktir. Onun eserleri ve felsefesi, günümüzde de büyük ilgi uyandırmaktadır. Bu ay, "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" kapsamında Mevlana'nın hayatı ve eserleri öğrencilerle buluşacak.Proje kapsamında öğrenciler, Mevlana'nın hayatını ve felsefesini daha yakından tanıma fırsatı bulacaklar. "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" sayesinde öğrenciler, Mevlana'nın evrensel mesajlarını anlamak ve dilimizin derinliklerine yolculuk yapmak için bir fırsat elde edecekler. Mart ayı boyunca Mevlana'nın düşünceleri ve şiirleriyle yoğrulacak olan öğrenciler, kendilerini kültürel birikimleriyle donatarak daha kapsamlı bir eğitim deneyimi yaşayacaklar.